maj 18/19

Wycieczka

Wycieczka klas V-VIII

Istnieją takie miejsca, które każdy Polak przynajmniej raz w życiu powinien odwiedzić, by móc poznać prawdziwie dziedzictwo własnego kraju. To właśnie Kraków - miasto królów, stało się w tym roku celem wycieczki klas V-VIII w dniach 15-18 maja 2019 r.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce. Poznaliśmy historię zabytkowej kopalni, dowiedzieliśmy się o tradycjach i obyczajach wielickich górników, podziwialiśmy prawdziwe cuda wykonane z soli. Najbardziej zachwycił nas wystrój, wydrążonej w XIX wieku, kaplicy św. Kingi.

Drugiego dnia świetnie bawiliśmy się w „Energylandii”- najnowszym, największym, rodzinnym park rozrywki w Polsce. Trzeciego dnia rankiem zwiedzaliśmy Kraków. Królewskie miasto przywitało nas mnogością zabytków, niezwykłym klimatem oraz piękną, słoneczną pogodą. Na początku udaliśmy się na Wawel, zwiedzaliśmy Katedrę Wawelską, odwiedziliśmy Groby Królewskie oraz podziwialiśmy ogromny Dzwon Zygmunta. Następnie udaliśmy się na przechadzkę po Starym Mieście. Rynek Główny zaprezentował nam perłę renesansu polskiego – Sukiennice, w których mieszą się liczne kramy z różnorodnymi pamiątkami, dziełami rzemiosła artystycznego i biżuterią. Niedługo potem odwiedziliśmy kościół Mariacki, wysłuchaliśmy również hejnału z wieży Mariackiej.

Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny

Projekt "Bądź widoczny, bądź bezpieczny"

Od 31 sierpnia 2014r. każdy pieszy poruszający się po zmierzchu po drodze, poza obszarem zabudowanym, musi posiadać elementy odblaskowe. Zasada jest prosta: im bardziej będziemy widoczni, tym lepiej.

W związku z powyższym, Samorząd Województwa Mazowieckiego, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, jak i Mazowiecka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w porozumieniu z Wojewódzkimi Ośrodkami Ruchu Drogowego rozpoczęli w 2014r. kampanię społeczną: "Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny".

23 maja ta kampania zawitała do Naszej Szkoły.

Naszymi gośćmi byli m.in.:

p. Beata Trzcińska - Przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie

p. Dariusz Napiórkowski, p. Dariusz Stopa, p. Jerzego Chmielińskiego - Przedstawicieli Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Siedlcach

p. Leszek Jastrzębski - Przedstawiciel Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach

Strażacy z Państwowej Straży Pożarnej w Siedlcach.

Zobaczcie fotorelację, przedstawiającą trzy bloki tematyczne przygotowane dla Naszych Uczniów.

FESTYN

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

NIE MOŻE CIEBIE ZABRAKNĄĆ!

SZCZEGÓŁY NA PLAKACIE!

Rewalidacja

Jak nauczyć się współpracy? Jak wykonać zadanie krok po kroku zgodnie z poleceniem? Między innymi takich umiejętności mogą nauczyć się Nasi uczniowie podczas zajęć rewalidacyjnych pod okiem p. Magdy Cetnar-Wujkowskiej oraz p. Małgorzaty Zych.

W przypadku ostatnich zajęć, postępowanie zgodnie z zasadami (przepisem), to klucz do sukcesu.

Wycieczka do Warszawy

Wycieczka do stolicy

W ubiegłym tygodniu uczniowie klas I-III wyjechali na całodniową wycieczkę do Warszawy. Dzieci mogły wcielić się w rolę włoskich restauratorów, robiąc pizzę od podstaw, a także poczuć klimat wakacji, patrząc na odlatujące i przylatujące samoloty na lotnisku Chopina. Najwięcej czasu wycieczkowicze spędzili w warszawskim ZOO, gdzie dużą frajdę sprawiło karmienie pingwinów.