Zadania wychowawczo- dydaktyczne w przedszkolu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

2 listopada 2025

Zadania dydaktyczno- wychowawcze grupa Odkrywcy

 

Zadania wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc listopad 2025

Grupa Odkrywcy (6 latki)

  1. Jaka to melodia?

W tym tygodniu dziecko:

- uważnie słucha baśni i wypowiada się na ich temat ,

-wie, że nie należy rozmawiać z nieznajomymi,

-poznaje literę T, t : drukowaną i pisaną,

-wyróżnia głoskę t w nagłosie i wygłosie,

-podejmuje próbę czytania sylab z literą t: to, ot, ta, at,

- potrafi wyjaśnić kogo nazywamy bohaterem,

-rozpoznaje znane postacie z bajek i baśni,

-opowiada baśń O rybaku i złotej rybce,

- wskazuje cyfrę 3, liczy w jej zakresie,

- wymienia co najmniej dwa sposoby na nudę

  1. Spotkanie z nauką?

W tym tygodniu dziecko:

- projektuje kartę dań,

- wie, na czym polega praca kucharza i piekarza,

- wymienia trzy dowolne wynalazki,

-poznaje literę I,i : drukowaną i pisaną,

- wyróżnia głoskę i w nagłosie i wygłosie,

- wie, że jego ojczyzna to Polska,

-rozpoznaje barwy i symbole narodowe,

-przyjmuje postawę na baczność,

- odpowiada na pytanie: Dlaczego potrzebujemy pokoju na świecie?

  1. Wszyscy jesteśmy tacy sami ?

W tym tygodniu dziecko:

- ogląda zdjęcia różnych osób, dostrzegając ich cechy charakterystyczne,

- wyszukuje różnice między obrazkami,

- odpowiada na pytanie: Jak poznajemy świat?,

- wymienia trzy zmysły,

- poznaje literę U, u : drukowaną i pisaną,

-wyróżnia głoskę u w nagłosie i w wygłosie,

- poznaje pojęcia : gruby, cienki, długi, krótki,

- wie, co to jest para, że słowo para ma różne znaczenia (stan skupienia wody, dwoje), - wie, że para jako stan skupienia powstaje z wody,

- wymienia co najmniej jedno osiągnięcie z minionego tygodnia.

  1. Nasze inspiracje?

W tym tygodniu dziecko:

- opowiada o swoim misiu,

-poznaje literę K,k : drukowaną i pisaną,

- wyróżnia głoskę k w nagłosie i w wygłosie,

- odpowiada na pytanie: Co to jest ekopojazd?,

- wskazuje czwarty obiekt w rzędzie,

- poznaje cyfrę 4 , liczy w jej zakresie,

- tworzy sylwety do teatrzyku i manipuluje nimi.

 

Piosenka miesiąca

Płynie Wisła płynie”

 

Płynie Wisła, płynie

Po polskiej krainie,

Zobaczyła Kraków,

Pewnie go nie minie.

Zobaczyła Kraków,

Wnet go pokochała,

A w dowód miłości

Wstęgą opasała.

Chociaż się schowała

W Niepołomskie lasy

I do morza wpada,

Płynie, jak przed czasy.

Nad moją kolebką

Matka się schylała

I po polsku pacierz

Mówić nauczała.

 

Wiersz miesiąca

Ojczyzna” – Włodzimierz Domeradzki

Wszystko dokoła:
dom i przedszkole,
fabryczne dymy,
żelazna kolej...

Kwiaty przy oknie,
klon koło bramy,
słoneczny uśmiech
kochanej mamy...

I las, co cieniem
dzieci zaprasza –
wszystko to Polska,
Ojczyzna nasza!

 

 

 

 

 

Czytaj więcej o: Zadania dydaktyczno- wychowawcze grupa Odkrywcy
2 listopada 2025

Zadania wychowawczo- dydaktyczne grupa Tropiciele.

Zadania wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc listopad 2025

Grupa Tropiciele (4/5 latki)

  1. Jaka to melodia?

W tym tygodniu dziecko:

-  uważnie słucha baśni,

- wie, że nie należy rozmawiać z nieznajomymi,

- rozpoznaje literę T wśród innych liter, kreśli ją po śladzie,

- potrafi wyjaśnić kogo nazywamy bohaterem,

-rozpoznaje znane postacie z bajek i baśni,

-ustala kolejność wydarzeń w historyjce obrazkowej,

- wskazuje cyfrę 3, przelicza w jej zakresie,

- wymienia co najmniej dwa sposoby na nudę

  1. Spotkanie z nauką?

W tym tygodniu dziecko:

- projektuje kartę dań,

- wie, na czym polega praca kucharza i piekarza,

- wymienia trzy dowolne wynalazki,

- rozpoznaję głoskę I w nagłosie, rozpoznaje literę I wśród innych liter,

- wie, że każdy jest w czymś dobry,

- rozpoznaje trójkąt i kwadrat,

- wie, że jego ojczyzna to Polska,

- rozpoznaje barwy narodowe, symbole narodowe,

- poznaje prawo wyborcze obywatela.

  1. Wszyscy jesteśmy tacy sami ?

W tym tygodniu dziecko:

- ogląda zdjęcia różnych osób, dostrzegając ich cechy charakterystyczne,

- wyszukuje różnice między obrazkami,

- odpowiada na pytanie: Jak poznajemy świat?,

- wymienia trzy zmysły,

- rozpoznaje literę u wśród innych liter,

- wskazuje kredki: grubą, cienką, długą, krótką,

- wie, co to jest para, że słowo para ma różne znaczenia (stan skupienia wody, dwoje), - wie, że para jako stan skupienia powstaje z wody,

- wymienia co najmniej jedno osiągnięcie z minionego tygodnia.

  1. Nasze inspiracje?

W tym tygodniu dziecko:

− opowiada o swoim misiu,

- wyróżnia głoskę k w nagłosie,  

- wyróżnia literę k, K wśród innych liter,

- odpowiada na pytanie: Co to jest ekopojazd?,

- wskazuje czwarty obiekt w rzędzie,

- rozpoznaje cyfrę 4 wśród innych cyfr.

- tworzy sylwety do teatrzyku i manipuluje nimi.

Piosenka miesiąca

„Polak mały”

Ref: Bo ja jestem Polak mały,

taki silny, taki śmiały.

Kolor biały i czerwony dobrze znam,

polską flagę w domu mam./x2

  1. W naszym pięknym kraju,

żyje się wspaniale.

Można tu zdobywać góry

i podziwiać morskie fale.

Ref: Bo ja jestem Polak mały,

taki silny, taki śmiały… /x2

  1. Jak wygląda polski herb,

każdy dobrze wie.

To biały orzeł w złotej koronie

na czerwonym tle.

Ref: Bo ja jestem Polak mały,

taki silny, taki śmiały… /x2

Ole, Ole, Ole, Ole  nasza Polsko kochamy Cię    /x3

 Ref: Bo ja jestem Polak mały,

taki silny, taki śmiały… /x2

Wiersz miesiąca

„Listopad”

Pan Listopad idzie do nas,

worek duży trzyma.

Płaszcz podarty, buty stare

oraz groźna mina.

- Co nam niesiesz Listopadzie?

- Deszcz i ciemne chmury.

Wiatr co liście kolorowe,

podnosi do góry.

Chłody z rana i wieczorem,

coraz krótsze dni 

oraz jeża, który w liściach

zagrzebany śpi.

2 listopada 2025

Zadania wychowawczo- dydaktyczne grupa Podróżnicy.

Zadania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad 2025

Grupa ,,podróżnicy’’(3-latki)

1.Jakie są moje obowiązki ?

W tym tygodniu dzieci zapoznają się tematyką:

  • Kształtowanie rozumienia sensu przynależności do rodziny-określenie powinności dziecka wobec najbliższych.
  • Kształtowanie umiejętności mówienia o uczuciach do swoich rodziców.
  • Pogłębianie uczucia przywiązania do rodziców.
  • Przybliżanie zwyczajów panujących w domu.
  • Poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny.
  • Zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków.
  • Kształtowanie rozumienia sensu przynależności do rodziny-określenie powinności dziecka wobec najbliższych.
  • Kształtowanie umiejętności mówienia o uczuciach do swoich rodziców.

2.Co powinienem wiedzieć o Polsce?

W tym tygodniu dzieci zapoznają się tematyką:

  • Kształtowanie rozumienia sensu przynależności do rodziny-określenie powinności dziecka wobec najbliższych.
  • Rozwijanie zainteresowania pięknem naszego kraju.
  • Zapoznanie z wyglądem flagi Polski i znaczeniem barw na fladze.

3.Jaki jest mój kraj?

W tym tygodniu dzieci zapoznają się tematyką:

  • Uświadomienie poczucia przynależności narodowej poprzez dostarczenie wiedzy
  1. Polski. Mówimy po polsku – jesteśmy Polakami.
  • Poznanie symboli narodowych.
  • Rozwijanie zainteresowania pięknem naszego kraju.
  • Poznanie symboli narodowych.
  • Rozwijanie spostrzegawczości i orientacji w przestrzeni.

4.Gdzie można zobaczyć Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę?

  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej.
  • Zachęcenie do dbałości o utrzymanie prawidłowej postawy ciała.
  • Kształcenie poczucia rytmu.
  • Zdobywanie informacji na temat gwiazd.
  • Poznanie wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych.
  • Doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał.

Wiersz miesiąca: ,,Katechizm polskiego dziecka’’- Władysław Beza.

Piosenka miesiąca: ,, Przedszkolakiem jestem ja’’- Rytmika Raz Dwa Trzy.